Waar voldoet een goed LinkedIn profiel aan?

Linda is Finance Recruiter bij Career Control en al betrokken bij de organisatie vanaf 2014.
Al 18 jaar is zij werkzaam als Recruiter en heeft in al die jaren veel LinkedIn profielen voorbij zien komen. Maar wat zijn nu de lessons learned? Hoe maak je nu een goed LinkedIn profiel?
En hoe kun je je onderscheiden van de rest van de wereld? Met andere woorden; hoe vind je door middel van LinkedIn, jouw volgende droomwerkgever? Daarover praat Linda in een webinar op donderdag 21 april aanstaande, om 17:00. Waarom je dit niet mag missen vertelt ze in onderstaand artikel.
LinkedIn is een platform dat zich bij uitstek leent om jezelf online op zakelijk vlak te profileren. Met miljoenen gebruikers en een specifieke focus op de arbeidsmarkt is het van belang dat jouw LinkedIn profiel relevant en vooral uitnodigend is. Dat begint er ten eerste bij dat je profiel compleet ingericht is en zoveel mogelijk van jouw persoonlijkheid laat zien. Personal branding dus. Laat zien wie je bent, waar je goed in bent en waarin je je onderscheidt van de rest van de wereld en vergroot zo jouw kansen op een baan of opdracht.
Als recruiter weet Linda als geen ander hoe je als werkgever op zoek gaat naar de juiste profielen. Maar waar kijkt een potentiele werkgever dan naar? En hoe kun jij er zelf voor zorgen dat je opvalt bij jouw droomwerkgever? Daarop gaan we in tijdens dit Q&A webinar.

Wat gaan we bespreken?

In dit webinar geven we o.a. antwoord op onderstaande vragen:

  • Do’s & dont’s als het gaat om jouw profiel
  • Waarvoor is LinkedIn nu concreet bedoeld?
  • Hoe gebruikt jouw potentiële werkgever LinkedIn in zijn/haar zoektocht;
  • Hoe zorg je dat jouw profiel zo optimaal mogelijk vindbaar is?
  • Wat is het belang van netwerken middels LinkedIn?
  • Hoe schrijf je een pakkende intro voor jouw profiel?
  • Hoe vaak moet je nu iets delen?

Waarom is het zinvol om dit webinar te volgen?

Of je nu beginnend bent op de arbeidsmarkt of juist op zoek bent naar een volgende stap in je carrière, vroeg of laat wil je een beweging maken. En het is dan wel erg handig dat je jouw LinkedIn profiel, oftewel jouw ‘’personal brand’’ op orde is. Organisaties maken gebruik van LinkedIn om de juiste kandidaten voor hun vacatures te vinden en de juiste interimmers voor hun freelance opdrachten. Wanneer zij op zoek zijn naar iemand met jouw skills en specialiteit zorg dan dat jij bovenaan de zoekresultaten belandt. Maar ook dat jij die persoon kan overtuigen waarom jij de juiste persoon voor die job bent. Daarover vragen we Linda alles in het webinar op 21 april. Je kan je hier aanmelden.

Ben je erbij?

Relevante berichten

Het belang van Bias-free selecteren

Elke organisatie streeft er natuurlijk naar om getalenteerde mensen aan te nemen. Tijdens het selectieproces zou iedereen dezelfde kansen moeten krijgen op basis van vaardigheden, kennis en persoonlijkheid. Ondanks de goede intenties van recruiters of HR-professionals zijn er tijdens het recuitmentproces valkuilen om de juiste match mis te lopen. Eén van die valkuilen is onbedoelde vooroordelen. Met een paar adviezen geeft Marian inzicht in hoe je je selectiebeslissing sterk kan verbeteren.

Lees meer »

Investeren in talentontwikkeling

Johan van Tiel vertelt alles over hoe je in tijden van schaarste toch (potentiële) professionals aan je kunt binden; door het bewust inzetten van hun aangeboren talent. Als je goed weet waar je talenten liggen – en ook waar niet – maak je veel bewustere keuzes in je carrière.

Lees meer »