Investeren in langetermijnrelaties: het geheim van Career Control

Career Control, onder leiding van eigenaar Boudewijn Ingwersen, heeft al twintig jaar succes in het opvallen in een bomvolle markt. Het geheim is volgens Boudewijn het investeren in langetermijnrelaties met klanten en kandidaten. Door te geloven in verbindingen voor de lange termijn en nadrukkelijk te investeren in samenwerking en hecht contact met klanten en kandidaten, hebben we bewezen dat het mogelijk is om in een drukke markt toch op te vallen.

Investeren in samenwerking

Career Control is actief in het helpen van professionals bij het vinden van een vaste baan en detacheert eigen professionals in de sectoren Finance & Control, Data & Proces en Credit Management. Boudewijn gelooft in het opbouwen van relaties voor de lange termijn met klanten en kandidaten. “Wij geloven niet zo in ad hoc-oplossingen. Bedrijven die nu even snel hun structurele personeelsprobleem willen oplossen zijn te laat. Die kunnen beter een interim professional inhuren om de tijd te overbruggen die nodig is om de juiste medewerker voor de lange termijn te vinden. Wij investeren nadrukkelijk in samenwerking, in hecht contact, zodat we tijdig kunnen zorgen voor de invulling van de vaste posities. Uiteraard kunnen we dan ook de tijdelijke invulling verzorgen.”

Het opbouwen van relaties voor de lange termijn is van groot belang voor Career Control. Er worden daarom verschillende evenementen georganiseerd om in contact te blijven met klanten en kandidaten. Denk bijvoorbeeld aan netwerkevents, terugkomdagen en rondetafelsessies. Daarnaast heeft Career Control ook het speciale Athletes-programma, waarbij eigen professionals met opleiding en ontwikkeling naar de top worden geleid. Dit programma is bedoeld om eigen professionals te ontwikkelen en te binden aan het bedrijf.

Uitdaging huidige markt

Een uitdaging in de huidige markt is de hoeveelheid aanbiedingen en verzoeken waar de doelgroep mee wordt overspoeld. Career Control kiest er echter voor om vast te houden aan de eigen visie en niet toe te geven aan cowboypraktijken om de doelgroep te bereiken. In plaats daarvan blijven we investeren in relaties en het delen van content om relevant te blijven en in contact te komen met de doelgroep. Het delen van content is een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie van Career Control. Door regelmatig verhalen te vertellen en content te delen, blijft het bedrijf relevant en in contact met de doelgroep.

Latent werkzoekenden

Een belangrijke doelgroep in de huidige markt zijn de latent werkzoekenden. Dit zijn mensen die wel openstaan voor een nieuwe baan, maar nog niet actief op zoek zijn. Career Control ziet hen als het goud in de markt en gelooft dat zij het verschil kunnen maken in het vinden van de juiste kandidaat voor een vacature. We blijven ons dan ook richten op het opbouwen van relaties en het vinden van de juiste match tussen professional en organisatie.

Relevante berichten

De combinatie baan en studie, motiveert me in de topsport

Een helder plan voor ogen hebben, het hoogst haalbare willen bereiken en er vooral veel plezier in hebben: dit zijn de ingrediënten om tot de top te behoren. Maak kennis met de Barneveldse waterpoloster Simone van de Kraats (22). Naast topsporter is ze ook student Master Managementwetenschappen aan de Open Universiteit en werkt ze als analist bij Deloitte.

Lees meer »

Ontwikkelingen in betalingsgedrag

De dienstverlening van Flanderijn maakt dat zij een goed beeld hebben van alle ontwikkelingen als het gaat om betalingsgedrag en de rol van creditmanagers in deze. We gaan in gesprek met Michel van Leeuwen, directeur van Flanderijn, over deze ontwikkelingen. Wat ziet hij ontstaan?

Lees meer »