Career Control is meer dan 20 jaar specialist in het bemiddelen van Collections professionals in Nederland. Door onze vakkennis, sterk netwerk en duurzame klantrelaties, zijn we in staat een perfecte match voor je te kunnen maken, want dat is onze missie.
Om succesvol te kunnen zijn in dergelijke positie is de wijze van benadering belangrijk. Een Medewerker Collections communiceert klantvriendelijk, overtuigend, heeft begrip voor een situatie, zonder het incassodoel uit het oog te verliezen of in een emotie mee te gaan. Mogelijk bestaat er enige vrijheid voor de Medewerker Collections om de hoogte van de betaalafspraak en/of een aantal deelbetalingen binnen een bepaalde termijn te voldoen. Echter, vanuit de organisatie is er wel een kader/maximale limiet gesteld, waarin dit dient te gebeuren. Om tot dergelijk afwijkende betaalmogelijkheden te komen, maakt de medewerker meestal een verhaalbaarheidsafweging gebaseerd op de van de debiteur verkregen informatie/financieel maatschappelijke situatie.
Het telefonisch contact met de debiteur betreft uitgaande gesprekken, maar is meestal eveneens afhandelen van inkomende gesprekken. De kwaliteit van de geleverde prestatie van de Medewerker Collections wordt vaak gemeten aan de hand van het aantal verrichte telefoongesprekken, logs, ontvangen gelden t.o.v. het openstaande saldo, ontvangen saldo t.o.v. de gedane toezegging. Een Medewerker Collections rapporteert doorgaans aan een Senior, Teamleider of Afdelingsmanager.